Gemeente Utrecht gaat blanken achterstellen bij sollicitaties

De Bom 4 december 2025 1 minuut Satire
Dijksma
De Bom

Bent u een blanke Nederlander en wilt u een baan krijgen bij de gemeente Utrecht? Dan zult u het heel moeilijk krijgen. Vanaf komend jaar gaat de gemeente namelijk kandidaten met een migratieachtergrond officieel voorrang geven bij gelijke geschiktheid. Dat is even schrikken! Wie dacht dat Utrecht Artikel 1 van de grondwet hoog had zitten, zit er mooi naast. Anno 2026 lijkt Utrecht haar alom geprezen inclusiebeleid toch officieel bij het grofvuil te hebben gezet.

Wie had dat gedacht: blanke Nederlanders worden vanaf 2026 institutioneel achtergesteld als ze gaan solliciteren bij de gemeente Utrecht. In gelijk gevallen worden ze namelijk niet gelijk behandeld, maar gewoon keihard achtergesteld ten voordele van een sollicitatiekandidaat met een migratieachtergrond.

Hiermee lijkt de gemeente Utrecht afscheid te nemen genomen van haar jarenlange inclusiebeleid. De voortekenen waren er al met de gemeentelijke subsidies voor gescheiden iftars voor mannen en vrouwen, maar met deze sollicitaigtekeue lijkt het doek definitief te zijn gevallen voor het anti-discriminatiebeleid. De stad van Sharon Dijksma gooit de handdoek in de ring en gaat voortaan gezellig discrimineren op de werkvloer.

Powered by
Adopteer
deze
Sinds Charlie Hebdo, Theo van Gogh en Pim Fortuyn is satire op sterven na dood. Wij blazen dit nieuw leven in.
Steun onze bommetjes.
Mooie beelden uit Indonesië waar de trots op Nederland nog wordt gevierd en getoond. In dit geval de trots op Ons Oranje dat deze week van start mag op het WK Voetbal. Blijf via NieuwRechts.nl op de hoogte van het laatste nieuws voor rechts en conservatief denkend Nederland! Start je gratis maand nu via https://nieuwrechts.nl/landing

In Indonesië viert men alvast het aankomende WK Voetbal

Beluister onze podcast

SGP'er Diederik van Dijk breekt lans voor discussie over Nederlandse identiteit: 'We moeten dat gesprek aangaan'
Of beluister op: