Verrassing: de klimaatsector verspilt weer geld!

De Bom 29 oktober 2024 1 minuut Satire
Oxfam
ANP

Het nieuws lijkt weinig verrassend: er zijn weer tientallen miljarden euro's kwijtgeraakt door financieel wanbeheer in de klimaatsector! Dit keer is het de beurt aan Oxfam, die niet weet waar 41 miljard euro uit het klimaatfonds van de Wereldbank is heengegaan. Hoe komt het toch dat al die linkse hobby's steeds zoveel geld kosten? De Bom wil graag antwoorden.

Uit een nieuw rapport van Oxfam blijkt dat tot wel 41 miljard dollar aan klimaatfinanciering van de Wereldbank - bijna 40 procent van het totaal uitgegeven klimaatgeld over de afgelopen zeven jaar - onvindbaar is door gebrekkige boekhoudpraktijken. Een grof schandaal natuurlijk, maar op de NOS zult u niets hierover lezen.

De Bom is weinig verbaasd. Hij herinnert zich nog andere gevallen van enorme geldverspilling in de klimaatsector. Een schoolvoorbeeld was er vorig jaar met Rob Jetten: de kosten voor het windmolenpark op de Noordzee bleken maar liefst 40 miljard euro hoger uit te vallen dan geraamd. En hoe zat het ook alweer met die massale fraude van CO2-certificaten in China, die de Duitse belastingbetaler maar liefst 4,5 miljard euro kostte? 

Keer op keer blijkt de klimaatsector een gat in de hand te hebben. Geldverspilling hier, geldverspilling daar. Steun De Bom in zijn missie om het belastinggeld van gewone burgers niet in rook te laten opgaan door het financiële wanbeheer van volgevreten politieke elites!

Powered by
Adopteer
deze
Sinds Charlie Hebdo, Theo van Gogh en Pim Fortuyn is satire op sterven na dood. Wij blazen dit nieuw leven in.
Steun onze bommetjes.
Heerhugowaard heeft opnieuw te maken met onrust door groepen jongeren. Op de kermis op het Raadhuisplein liep de sfeer dit weekend al snel uit de hand. Er waren oproepen tot rellen op sociale media. Ook waren er signalen dat mensen mogelijk verboden wapens bij zich hadden.  Blijf via NieuwRechts.nl op de hoogte van het laatste nieuws voor rechts en conservatief denkend Nederland! Start je gratis maand nu via https://nieuwrechts.nl/landing

Heerhugowaard opnieuw in de greep van ‘jongeren’overlast: vechtpartijen en oproep tot rellen

Beluister onze podcast

Peter Siebelt onthult: 'VluchtelingenWerk is spil in machtig netwerk achter asielindustrie'
Of beluister op: