'Kaag stopt omdat ze een flop is, hoe moeilijk dat ook te accepteren is voor haar bubbel'

Opinie 15 juli 2023 6 minuten Redactie
Kaag
ANP

Twitteraar Deugniet en Benoemer heeft op Twitter enkele overpeinzingen over de exit van D66-leider Sigrid Kaag op een rijtje gezet. De overpeinzingen heeft NieuwRechts in een column gepubliceerd: Voor al die mensen die zich zo ergeren aan het feit dat het een schande is dat Kaag ons land en de politiek moet verlaten.

Stel je eens het volgende voor. Laat het daarna gaan, doe een retweet van deze tweet omdat ook dit weer een zeer scherpe analyse is, doe daarna de ogen twee dagen dicht.

Je hebt het goed voor elkaar, mooie baan in politiek, bedrijfsleven of NGO, woont vrijstaand, in een lekkere 2 onder 1 kap of grachtengordel pandje. Twee inkomens, twee auto’s, campertje of bootje en gaat minimaal 3 keer per jaar op vakantie. Fijne toeslagen voor de kids die naar de kinderopvang gaan. Ieder weekend leuk feestje in de buurt of met vrienden uit eten en daarna een terrasje met een wijntje, borrel- en kaasplankje.

Je hebt jaren VVD gestemd of helemaal niet gestemd want het interesseert je geen ene reet, maar als het dan toch moest ging je kruisje naar Rutte, het ging toch goed in het land en met iedereen?

En dan komt ineens Kaag. Wow! Vrouw, ziet er goed uit, ambitieus, komt sterk over, verbaal goed, je snapt wat ze zegt, correct, voorkomend, lijkt geïnteresseerd, schijnt zelfs oorlogen opgelost te hebben en chemische wapens bij Assad weggehaald te hebben. Je bent benieuwd!

En dan kun je geen krant op je iPad open slaan of ze komt voorbij, ze zit dag in dag uit aan de praattafels, bij Nieuwsuur, bij Op1, geweldig interview bij Jinek, bij Tan, op Radio 1, BNR, EenVandaag, interviews in de kranten, iedere 5 tweets komt er weer een tweet van D66 voorbij en ook volgens Facebook kunnen we alleen met Kaag verder. Dan moet het wel goed zijn, Kaag is goed! Kaag gaat er voor zorgen, met haar internationale kennis en ervaring, dat Nederland nog sterker gaat worden. En dat is goed voor ons!

Je hele bubbel is lyrisch, dus waar ga je op stemmen? Mede op advies van de andere Grachtengordeldieren? Je stemt Kaag, een frisse wind. Een mooie vrouw die onze belangen behartigd. Twijfelde je nog? De Kaag docu voor de verkiezingen, trekt de laatste twijfelaars  over de streep. We kunnen met goed fatsoen niet op iemand anders stemmen.

En dan, na 24 zetels, komt de deceptie, die heb je lang niet in de gaten want politiek interesseert je nog steeds geen fuck, het prijsverschil aan de pomp merk je niet, je karretje in de supermarkt is nog steeds goed gevuld, corona wordt door de coalitie goed opgelost, die prikken zijn verstandig en zo kun je toch op vakantie blijven gaan en iedere week uit eten.

Toeslagenschandaal? Eigen schuld van die tokkies, moeten ze maar een belastingadviseur in de hand nemen.

Gasschandaal in Groningen? Achterlijk Noordervolk, Groningen is buitenland, voorbij Utrecht stopt Nederland.

Oekraïne? Ja, Rusland is slecht, schuld van Poetin! Zelensky is onze held want kijk hoe Mark over hem praat en alle leiders die bij hem op bezoek gaan. En altijd in zijn gevechtstenue, de man ligt voortdurend onder vuur, held! Stuur gewoon geld.

Veel asiel? Niet in ons dorp, dat lossen anderen wel op.

40.000 windmolens op de Noordzee? Daar komen we toch niet, want we vliegen naar Griekenland, gaan glampen in Zuid-Afrika of pakken een weekje Cariben.

Milieu, footprint? We doneren toch voor een boom?

Zonneparken die weilanden en groen verdringen? Goed idee, wij hebben toch ook panelen op dak waar onze gesubsidieerde Tesla aan gekoppeld is? Zonne-energie is goed, joh. Weg met die strontboeren die het klimaat vernietigen.

Deze welgestelden zien het niet, deze mensen worden niet geraakt. De niet geïnteresseerde D66-stemmer ziet het niet, geeft geen fuck om Nederland, wel om zichzelf en zijn bubbel.

En ziet niet dat Kaag op de verkeerde plaats zit. Dat ze zich verkeken heeft op de politiek. Dat ze diplomaat is en geen politica.

Dat ze dacht dat ze het wel even zou flikken. Dat haar ambtenaren haar gebrek aan kennis zouden kunnen maskeren.

Dat ze zelf de boel financieel fleste, dat ze miljarden niet kon verantwoorden, dat ze op reis ging of een lezing moest houden terwijl er belangrijke debatten in de Kamer waren en die ontliep, dat ze een MeToo-kwestie onder de pet hield, dat ze mensen in Afghanistan achter liet, dat ze een vreselijk slechte Kamervoorzitter de Kamer ingeduwd heeft.

Deze mensen weten niet dat ze een tweede agenda bij het WEF heeft, dat ze iedere uitgave van 100 euro of meer wil registreren, dat ze voorstander is van een centrale digitale munt.

Die weten ook niet van de wanpraktijken in haar partij waar mensen in de fractie Remkes voor alcoholist uitmaakten, waar een D66 Kamerlid een journalist voor fascist uitmaakt.

Door volledig falen van Kaag, op alle fronten, zijn de mensen haar zat. Iedereen die de politiek een beetje volgt weet dat dit een enorme mismatch was. En dat ze niets gepresteerd heeft.

En ja, dreigen met geweld is altijd af. Een idioot met een fakkel voor je deur is vreselijk. Punt.

Nu terug naar MSM waar ze nu alweer drie dagen het podium krijgt. De mensen die het bij voorgenoemde kanalen voor het zeggen hebben, zijn de mensen die ik hier beschrijf.

Dit zijn de D66 stemmers, zij zagen in Kaag een Godin. Een voortdurende bron van informatie, van interviews en reportages. Ook zij hebben voor deze partij en voor haar gekozen. Ook zij zijn er in getuind.

En nu blijkt ook dat hun hele campagne van jaren een grote flop is, voor niets is geweest. Ze staan met lege handen. Weten niet wat te doen en moeten het met gay Rob doen. Gay? Ja, dat moeten we noemen want dat zal straks ook gebruikt worden, net zoals nu het excuus richting het ‘vrouw zijn’ van Kaag ingezet wordt.

Dat mensen het zat zijn heeft niets met vrouw zijn te maken. Een goedkoop excuus, net zoals het feit dat geen enkele politicus zo bedreigd werd als Kaag.

Nieuwsuur vergat gisteravond, omdat het niet goed uit komt en de aankeiler niet gemaakt kon worden, Geert Wilders. De man die al 20 jaar doodsbedreigingen krijgt.

Dat ze nu ongewenst is in de Nederlandse politiek heeft te maken met niet leveren en daar is het waar het in de politiek om gaat. Resultaat. Niet om je netwerk, niet om het aantal uren dat je werkt, niet of je vrouw, gay of transgender bent, niet dat je altijd beschikbaar bent, niet dat je je leven opoffert, dat is je eigen keuze.

Op deze posities gaat het om resultaat, om landsbelang, niet meer en niet minder. En als er geen resultaat is, dat Nieuw Leiderschap taal geflopt is, dat transparantie en dualisme in de Kamer verder weg zijn dan ooit, dan voelen mensen zich bedonderd en willen verandering.

Die willen dat er ook naar de burger geluisterd wordt en dat het Kabinet ook met Nederland bezig is in plaats van een oorlog voeren in een corrupt land. Een corrupt land waar Nederland accepteert dat er ook nog eens clusterbommen aan geleverd gaan worden. Ollongren, ook D66, vind dit goed te verantwoorden. Clusterbommen die een hel veroorzaken, nu en in volgende generaties.

Dan kun je als MSM de boel framen en zeggen dat ze weggaat door bedreigingen, met name omdat ze vrouw is, ik geloof het niet meer. Een flop blijft een flop, hoe moeilijk dat voor de bubbel ook te accepteren is.

Kaag stopt omdat zijzelf maar ook haar gezin bedreigd worden. Zelfs 2 keer een zeer reëele bedreiging. De eerste keer door de fakkelidioot, de andere keer blijft geheim. Daarnaast werd ze voor hoer en heks uitgemaakt.

Daarom stapt ze op, ze kan niet functioneren in zo’n klimaat, ze kan niet functioneren in Nederland.

Omdat het voor haar gezin zo erg is blijft ze nog minimaal 9 maanden doorbesturen.

Blijf via NieuwRechts.nl op de hoogte van het laatste nieuws voor rechts en conservatief denkend Nederland! Start je gratis maand nu via https://nieuwrechts.nl/landing

Staatssecretaris verzoekt Kamerleden niet te veel vragen te stellen over Box 3

Beluister onze podcast

Is D66 bewust bezig met onze democratie te ondermijnen?
Of beluister op:

Meerartikelen

Wilders
Onderzoek

Onderzoek: kwart Europeanen steunt 'radicaal' rechtse partijen

Rechtse en nationale partijen winnen steeds meer terrein in Europa. Volgens een nieuw onderzoek naar verkiezingsuitslagen stemt inmiddels bijna een kwart van de Europese kiezers op partijen die door onderzoekers als “radicaal-rechts” of “extreemrecht

klimaat
Nieuws

Britse gemeenten laten airco’s verwijderen vanwege klimaatregels

Lokale overheden in Engeland laten airconditioning-apparaten van woningen verwijderen. De apparaten zouden in strijd zijn met klimaatbeleid en lokale regels. Dat meldt The Daily Telegraph op basis van meerdere voorbeelden. In Engeland heeft slechts d

Fatbike
Nieuws

Fatbikes overspoelen Rijswijk; lokale partij wil opheldering over asielzoekers met fatbikes

Beter voor Rijswijk wil opheldering over een grote hoeveelheid nieuwe fatbikes op het terrein van het azc in Rijswijk. Raadslid Ed Braam heeft namens de fractie artikel 44-vragen gesteld aan het college. De partij wil weten hoeveel fatbikes er op het

Wilders
Nieuws

Wilders hard over kerkactie voor asielkinderen: ‘Allemaal het land uit’

PVV-leider Geert Wilders reageert fel op de actie van Kerkasiel Kampen voor 420 kinderen zonder verblijfsvergunning. De initiatiefnemers vroegen dinsdag in Den Haag aandacht voor kinderen die volgens hen in Nederland zijn geworteld, maar nog altijd g

Defensie
Onderzoek

Onderzoek: Nederlanders hebben weinig vertrouwen in uitgaven Defensie

Een grote meerderheid van de Nederlanders steunt internationale defensiesamenwerking en het principe van collectieve verdediging. Ook is er brede steun voor hogere defensie-uitgaven. Toch is dat draagvlak niet onvoorwaardelijk. Nederlanders willen vo

Gideon
Achtergronden

FVD waarschuwt voor rechtsstaat die wordt ingezet tegen oppositie

FVD-Kamerlid Gideon van Meijeren zet tijdens het debat over de staat van de rechtsstaat de aanval in op wat hij ziet als een omkering van het rechtsstatelijke principe. Volgens hem hoort de rechtsstaat burgers te beschermen tegen de macht, maar gebeu

Bosma
Achtergronden

Martin Bosma wijst op klassenjustitie: ‘Universitair geschoold Nederland wint altijd’

PVV-Kamerlid Martin Bosma heeft tijdens een debat over de staat van de rechtsstaat uitgehaald naar wat hij ziet als een dubbele maat bij politie, justitie en bestuur. Volgens Bosma worden activisten aan de rechterkant van het politieke spectrum harde

Ollongren
Nieuws

D66'er Ollongren wordt nieuwe hoogste diplomatieke ambtenaar van de EU: 'Baantjescarrousel'

Voormalig Defensie-minister en D66-prominent Kajsa Ollongren krijgt een hoge functie binnen de Europese Unie. De D66-politica is benoemd tot secretaris-generaal van de Europese diplomatieke dienst EEAS. Dat heeft EU-buitenlandchef Kaja Kallas bekendg

Leesmeeropinie
Leesmeerinterviews

Meerartikelen

Van Essen boeren
Achtergronden

Kabinet riskeert nieuwe boerenprotesten met harde stikstofplannen

Het kabinet lijkt opnieuw af te koersen op harde stikstofmaatregelen rond natuurgebieden. Vrijdag presenteert landbouwminister Jaimi van Essen zijn langverwachte brief over landbouw, natuur en stikstof. Uit gelekte stukken en berichtgeving blijkt dat

Vollenbroek
Onderzoek

Onderzoek legt nauwe banden bloot tussen overheid en natuurclubs

De overheid en natuurclubs zoals MOB zijn in het Nederlandse natuurdossier opvallend nauw met elkaar verweven. Dat stelt onderzoeksplatform Stichting Agri Facts na onderzoek naar het netwerk van natuurorganisaties, ambtenaren en adviesclubs rond het

Flitsmeister
Nieuws

Mogelijk verbod op Flitsmeister voedt zorgen over digitale verkeerscontrole

Een recente uitspraak van het Europese Hof van Justitie jaagt de discussie over Flitsmeister opnieuw aan. EU-landen mogen apps die waarschuwen voor flitsers en politiecontroles onder voorwaarden beperken of verbieden. Dat mag als een land dat nodig v

fatbike
Nieuws

Achtste aanranding in korte tijd: politie zoekt lichte getinte fatbike-bestuurder in Hendrik-Ido-Ambacht

In Hendrik-Ido-Ambacht is opnieuw een vrouw aangerand door een man op een fatbike. Het gaat volgens regionale omroep Rijnmond om de achtste aanranding in korte tijd. De politie vermoedt dat dezelfde verdachte achter alle incidenten zit. De meest rece

Roemenië
Achtergronden

Roemeense pooiernetwerken actief in Nederland: EU-vrij verkeer maakt aanpak complexer

Roemeense en Bulgaarse netwerken spelen al jaren een grote rol bij grensoverschrijdende seksuele uitbuiting in Nederland. Uit de Monitor Mensenhandel 2019–2023 van de Nationaal Rapporteur blijkt dat Roemenen de grootste groep vormen onder verdachten

migratie
Video

'Brussel is van ons': migrant spot met Belgen

Op sociale media zorgen nieuwe video’s over migratie, identiteit en macht in Europese steden voor veel discussie. In de beelden spreken jonge mannen met een migratieachtergrond op provocerende toon over Brussel en Europa.  Het officiële geluid in Bru

Van Bruggen
Nieuws

Kabinet weet niet of er misdaden worden gepleegd met Nederlandse busjes in Oekraïne

Nederland kan niet met zekerheid zeggen wat Oekraïne doet met de twintig gevangenisbussen die het kabinet aan het land heeft geschonken. Dat blijkt uit antwoorden van staatssecretaris Van Bruggen op Kamervragen van FVD-Kamerlid Pepijn van Houwelingen

FDF
Nieuws

Farmers Defence Force waarschuwt voor nieuwe boerenacties bij doorzetten stikstofplannen

Farmers Defence Force (FDF) waarschuwt voor nieuwe boerenacties als het kabinet vasthoudt aan de aangekondigde stikstofplannen. Volgens voorman Mark van den Oever groeit de onrust op het platteland opnieuw. In een videocolumn voor Ongehoord Nederland

Hermans
Nieuws

VWS-minister wil gezonde jongeren klaarstomen voor Defensie

VWS-minister Sophie Hermans sprak op een zorgcongres in Berlijn opvallend stevig over de noodzaak van gezonde jongeren voor Defensie. In haar toespraak op het Hauptstadtkongress stelde zij dat een gezonde bevolking nodig is om de samenleving overeind

EU
Nieuws

EU wil afgewezen asielzoekers naar remigratiecentra sturen in Rwanda en Oezbekistan

Een groep Europese landen onderzoekt plannen om afgewezen asielzoekers onder te brengen in terugkeercentra buiten de Europese Unie. Rwanda en Oezbekistan worden genoemd als mogelijke locaties. Daarmee zet Europa een nieuwe stap in het verplaatsen van

Amsterdam
Nieuws

Amsterdam bedenkt groene klushub, maar aannemers blijven massaal weg

Een duurzame overstapplek voor aannemers in Amsterdam is nauwelijks gebruikt. Sinds begin 2025 maakten slechts drie bedrijven gebruik van de zogenoemde Park + Switch bij de Passenger Terminal. Daar konden aannemers, loodgieters en installateurs hun b

Leyen
Achtergronden

Onvrede over ‘autoritaire’ Von der Leyen groeit binnen Europese Commissie

Binnen de Europese Commissie groeit de irritatie over Ursula von der Leyen. Volgens berichtgeving van Politico zouden meerdere Commissieleden genoeg hebben van haar gesloten en sterk gecentraliseerde manier van besturen. De Duitse Commissievoorzitter