'Kaag stopt omdat ze een flop is, hoe moeilijk dat ook te accepteren is voor haar bubbel'

Opinie 15 juli 2023 6 minuten Redactie
Kaag
ANP

Twitteraar Deugniet en Benoemer heeft op Twitter enkele overpeinzingen over de exit van D66-leider Sigrid Kaag op een rijtje gezet. De overpeinzingen heeft NieuwRechts in een column gepubliceerd: Voor al die mensen die zich zo ergeren aan het feit dat het een schande is dat Kaag ons land en de politiek moet verlaten.

Stel je eens het volgende voor. Laat het daarna gaan, doe een retweet van deze tweet omdat ook dit weer een zeer scherpe analyse is, doe daarna de ogen twee dagen dicht.

Je hebt het goed voor elkaar, mooie baan in politiek, bedrijfsleven of NGO, woont vrijstaand, in een lekkere 2 onder 1 kap of grachtengordel pandje. Twee inkomens, twee auto’s, campertje of bootje en gaat minimaal 3 keer per jaar op vakantie. Fijne toeslagen voor de kids die naar de kinderopvang gaan. Ieder weekend leuk feestje in de buurt of met vrienden uit eten en daarna een terrasje met een wijntje, borrel- en kaasplankje.

Je hebt jaren VVD gestemd of helemaal niet gestemd want het interesseert je geen ene reet, maar als het dan toch moest ging je kruisje naar Rutte, het ging toch goed in het land en met iedereen?

En dan komt ineens Kaag. Wow! Vrouw, ziet er goed uit, ambitieus, komt sterk over, verbaal goed, je snapt wat ze zegt, correct, voorkomend, lijkt geïnteresseerd, schijnt zelfs oorlogen opgelost te hebben en chemische wapens bij Assad weggehaald te hebben. Je bent benieuwd!

En dan kun je geen krant op je iPad open slaan of ze komt voorbij, ze zit dag in dag uit aan de praattafels, bij Nieuwsuur, bij Op1, geweldig interview bij Jinek, bij Tan, op Radio 1, BNR, EenVandaag, interviews in de kranten, iedere 5 tweets komt er weer een tweet van D66 voorbij en ook volgens Facebook kunnen we alleen met Kaag verder. Dan moet het wel goed zijn, Kaag is goed! Kaag gaat er voor zorgen, met haar internationale kennis en ervaring, dat Nederland nog sterker gaat worden. En dat is goed voor ons!

Je hele bubbel is lyrisch, dus waar ga je op stemmen? Mede op advies van de andere Grachtengordeldieren? Je stemt Kaag, een frisse wind. Een mooie vrouw die onze belangen behartigd. Twijfelde je nog? De Kaag docu voor de verkiezingen, trekt de laatste twijfelaars  over de streep. We kunnen met goed fatsoen niet op iemand anders stemmen.

En dan, na 24 zetels, komt de deceptie, die heb je lang niet in de gaten want politiek interesseert je nog steeds geen fuck, het prijsverschil aan de pomp merk je niet, je karretje in de supermarkt is nog steeds goed gevuld, corona wordt door de coalitie goed opgelost, die prikken zijn verstandig en zo kun je toch op vakantie blijven gaan en iedere week uit eten.

Toeslagenschandaal? Eigen schuld van die tokkies, moeten ze maar een belastingadviseur in de hand nemen.

Gasschandaal in Groningen? Achterlijk Noordervolk, Groningen is buitenland, voorbij Utrecht stopt Nederland.

Oekraïne? Ja, Rusland is slecht, schuld van Poetin! Zelensky is onze held want kijk hoe Mark over hem praat en alle leiders die bij hem op bezoek gaan. En altijd in zijn gevechtstenue, de man ligt voortdurend onder vuur, held! Stuur gewoon geld.

Veel asiel? Niet in ons dorp, dat lossen anderen wel op.

40.000 windmolens op de Noordzee? Daar komen we toch niet, want we vliegen naar Griekenland, gaan glampen in Zuid-Afrika of pakken een weekje Cariben.

Milieu, footprint? We doneren toch voor een boom?

Zonneparken die weilanden en groen verdringen? Goed idee, wij hebben toch ook panelen op dak waar onze gesubsidieerde Tesla aan gekoppeld is? Zonne-energie is goed, joh. Weg met die strontboeren die het klimaat vernietigen.

Deze welgestelden zien het niet, deze mensen worden niet geraakt. De niet geïnteresseerde D66-stemmer ziet het niet, geeft geen fuck om Nederland, wel om zichzelf en zijn bubbel.

En ziet niet dat Kaag op de verkeerde plaats zit. Dat ze zich verkeken heeft op de politiek. Dat ze diplomaat is en geen politica.

Dat ze dacht dat ze het wel even zou flikken. Dat haar ambtenaren haar gebrek aan kennis zouden kunnen maskeren.

Dat ze zelf de boel financieel fleste, dat ze miljarden niet kon verantwoorden, dat ze op reis ging of een lezing moest houden terwijl er belangrijke debatten in de Kamer waren en die ontliep, dat ze een MeToo-kwestie onder de pet hield, dat ze mensen in Afghanistan achter liet, dat ze een vreselijk slechte Kamervoorzitter de Kamer ingeduwd heeft.

Deze mensen weten niet dat ze een tweede agenda bij het WEF heeft, dat ze iedere uitgave van 100 euro of meer wil registreren, dat ze voorstander is van een centrale digitale munt.

Die weten ook niet van de wanpraktijken in haar partij waar mensen in de fractie Remkes voor alcoholist uitmaakten, waar een D66 Kamerlid een journalist voor fascist uitmaakt.

Door volledig falen van Kaag, op alle fronten, zijn de mensen haar zat. Iedereen die de politiek een beetje volgt weet dat dit een enorme mismatch was. En dat ze niets gepresteerd heeft.

En ja, dreigen met geweld is altijd af. Een idioot met een fakkel voor je deur is vreselijk. Punt.

Nu terug naar MSM waar ze nu alweer drie dagen het podium krijgt. De mensen die het bij voorgenoemde kanalen voor het zeggen hebben, zijn de mensen die ik hier beschrijf.

Dit zijn de D66 stemmers, zij zagen in Kaag een Godin. Een voortdurende bron van informatie, van interviews en reportages. Ook zij hebben voor deze partij en voor haar gekozen. Ook zij zijn er in getuind.

En nu blijkt ook dat hun hele campagne van jaren een grote flop is, voor niets is geweest. Ze staan met lege handen. Weten niet wat te doen en moeten het met gay Rob doen. Gay? Ja, dat moeten we noemen want dat zal straks ook gebruikt worden, net zoals nu het excuus richting het ‘vrouw zijn’ van Kaag ingezet wordt.

Dat mensen het zat zijn heeft niets met vrouw zijn te maken. Een goedkoop excuus, net zoals het feit dat geen enkele politicus zo bedreigd werd als Kaag.

Nieuwsuur vergat gisteravond, omdat het niet goed uit komt en de aankeiler niet gemaakt kon worden, Geert Wilders. De man die al 20 jaar doodsbedreigingen krijgt.

Dat ze nu ongewenst is in de Nederlandse politiek heeft te maken met niet leveren en daar is het waar het in de politiek om gaat. Resultaat. Niet om je netwerk, niet om het aantal uren dat je werkt, niet of je vrouw, gay of transgender bent, niet dat je altijd beschikbaar bent, niet dat je je leven opoffert, dat is je eigen keuze.

Op deze posities gaat het om resultaat, om landsbelang, niet meer en niet minder. En als er geen resultaat is, dat Nieuw Leiderschap taal geflopt is, dat transparantie en dualisme in de Kamer verder weg zijn dan ooit, dan voelen mensen zich bedonderd en willen verandering.

Die willen dat er ook naar de burger geluisterd wordt en dat het Kabinet ook met Nederland bezig is in plaats van een oorlog voeren in een corrupt land. Een corrupt land waar Nederland accepteert dat er ook nog eens clusterbommen aan geleverd gaan worden. Ollongren, ook D66, vind dit goed te verantwoorden. Clusterbommen die een hel veroorzaken, nu en in volgende generaties.

Dan kun je als MSM de boel framen en zeggen dat ze weggaat door bedreigingen, met name omdat ze vrouw is, ik geloof het niet meer. Een flop blijft een flop, hoe moeilijk dat voor de bubbel ook te accepteren is.

Kaag stopt omdat zijzelf maar ook haar gezin bedreigd worden. Zelfs 2 keer een zeer reëele bedreiging. De eerste keer door de fakkelidioot, de andere keer blijft geheim. Daarnaast werd ze voor hoer en heks uitgemaakt.

Daarom stapt ze op, ze kan niet functioneren in zo’n klimaat, ze kan niet functioneren in Nederland.

Omdat het voor haar gezin zo erg is blijft ze nog minimaal 9 maanden doorbesturen.

Blijf via NieuwRechts.nl op de hoogte van het laatste nieuws voor rechts en conservatief denkend Nederland! Start je gratis maand nu via https://nieuwrechts.nl/landing

D66 en PRO erkennen voorstander van discriminatie te zijn

Beluister onze podcast

Nederland soeverein en vrij? Het kan wél!
Of beluister op:

Meerartikelen

EU
Achtergronden

Europees Parlement zet volgende stap richting digitale euro

De invoering van de digitale euro is opnieuw een stap dichterbij gekomen. De commissie Economische en Monetaire Zaken van het Europees Parlement stemde dinsdag in met de verdere uitwerking van de digitale munt. Daarmee komt de invoering van een digit

Orban
Achtergronden

Viktor Orbán opent offensief: ‘De toekomst behoort niet aan Brusselse bureaucraten’

De Hongaarse premier Viktor Orbán heeft tijdens het 70-jarig jubileum van de Oostenrijkse Vrijheidspartij (FPÖ) hard uitgehaald naar de koers van Brussel. Volgens de Fidesz-leider groeit in heel Europa de steun voor partijen die nationale soevereinit

Armut
Nieuws

Kamer wil harder optreden tegen genitale verminking

Een Kamermeerderheid wil dat vrouwelijke genitale verminking veel beter wordt opgespoord en vervolgd. De ingreep is in Nederland al ruim tien jaar strafbaar, maar volgens de laatste cijfers heeft dat nog nooit tot een veroordeling geleid. Dat gat tus

Hermans
Nieuws

Kabinet ontwijkt oordeel over omstreden transgenderzorg voor kinderen

Het kabinet wil nog geen inhoudelijk oordeel geven over de kritiek op het Dutch Protocol, de Nederlandse aanpak voor transgenderzorg bij minderjarigen. Dat blijkt uit antwoorden van VWS-minister Sophie Hermans op Kamervragen van SGP-Kamerlid Diederik

Pakistan
Nieuws

Pakistaan sluit zijn Franse vrouw 12 jaar lang op en mishandelt haar

Een Pakistaanse man is opgepakt omdat hij zijn Franse vrouw en hun kinderen jarenlang zou hebben opgesloten en mishandeld in Pakistan. De zaak kwam aan het licht nadat een van de zoons wist te ontsnappen en naar de politie stapte, meldt BBC. Volgens

PVV
Nieuws

PVV wint in Terneuzen, maar blijft buiten nieuw college

De PVV is bij de gemeenteraadsverkiezingen in Terneuzen de grootste partij geworden, maar krijgt geen plek in het nieuwe college van burgemeester en wethouders, meldt ANP. De partij behaalde zeven zetels, maar TOP/Gemeentebelangen, CDA, PRO en VVD vo

Derksen Straat
Nieuws

Johan Derksen fileert Sophie Straat na oproep tegen 'witte mannen': 'Dit is discriminatie'

Johan Derksen heeft bij Vandaag Inside fel uitgehaald naar zangeres Sophie Straat. Aanleiding is de ophef rond haar optreden op festival Best Kept Secret, waar zij ‘witte mannen’ opriep om naar achteren te gaan. Vrouwen, queers en mensen van kleur mo

Strand
Nieuws

Migrantenjongeren overspoelen recreatieplas Breda: ‘Het is hier net klein Marrakesh’

Recreatieplas De Galderse Meren bij Breda trekt deze zomer opvallend veel bezoekers uit België. Vooral grote groepen jongvolwassenen uit Antwerpen met een Marokkaanse achtergrond weten het recreatiegebied te vinden. Volgens vaste bezoekers bestaat st

Leesmeeropinie
Leesmeerinterviews

Meerartikelen

Nederland
Rechts voor z'n Raap

Nederland soeverein en vrij? Het kan wél!

Nederland staat voor grote uitdagingen. NieuwRechts wil onderdeel zijn van de oplossing. In deze speciale podcast bespreken we enkele weerspiegelingen op de uitdagingen voor de rechtse beweging. Bekijk of beluister deze premium podcast nu!

Belastingdienst
Nieuws

Belastingdienst schond privacywetgeving; persoonsgegevens belastingbetalers doorgestuurd naar Amerikaans bedrijf

De Belastingdienst heeft met het gebruik van Adobe Analytics de privacywetgeving overtreden. Dat erkent staatssecretaris Eddie van Eerenberg van Financiën in antwoord op Kamervragen van JA21. Via de trackingsoftware werden persoonsgegevens van bezoek

Heerma
Nieuws

Kabinet wil Eerste Kamer afremmen via Grondwetswijziging: ‘Kwalijk bestuur’

Het kabinet wil de verkiezing van de Eerste Kamer ingrijpend veranderen. In de toekomst zouden niet meer alle senatoren tegelijk worden gekozen, maar slechts de helft per verkiezing. De andere helft volgt drie jaar later. Daardoor werkt een politieke

azc
Nieuws

Rechter geeft groen licht voor omstreden azc in Nuenen ondanks bezwaren omwonenden

De bouw van een tijdelijk asielzoekerscentrum (azc) in Nuenen mag doorgaan. Ook mogen er vanaf augustus asielzoekers worden opgevangen op de locatie aan de Pastoorsmast. De voorzieningenrechter van de rechtbank Oost-Brabant heeft een verzoek van een

Marokko
Achtergronden

Marokkaanse Nederlanders rekenen op WK-zege tegen Oranje: ‘We gaan Nederland verslaan!’

De aanstaande WK-wedstrijd tussen Nederland en Marokko zorgt nu al voor opwinding op sociale media. In verschillende filmpjes, podcasts en reacties laten Marokkaanse Nederlanders duidelijk merken aan welke kant hun hart klopt. De teneur is opvallend

Eerenberg
Nieuws

Kabinet wil box 3-hervorming doordrukken: 'Het levert 9 miljard euro op'

Staatssecretaris Eelco Eerenberg (Financiën) houdt vast aan één hard uitgangspunt bij de hervorming van box 3: de vermogensbelasting moet ongeveer 9 miljard euro blijven opleveren. Hoe de tarieven of regels ook worden aangepast, de opbrengst mag volg

Ter Apel
Nieuws

Jetten 'leeft mee' met Ter Apel tijdens bezoek, maar oppert geen remigratieplan als oplossing

Premier Rob Jetten heeft woensdagavond het aanmeldcentrum in Ter Apel bezocht. De D66-premier wilde met eigen ogen zien hoe de situatie daar is. Ook sprak hij met vrijwilligers die op en rond het terrein helpen. Het aanmeldcentrum kampt opnieuw met g

alcohol
Nieuws

Gezondheidsraad roept overheid op om alcoholinname Nederlanders te beperken

De overheid moet harder ingrijpen om alcoholgebruik in Nederland te ontmoedigen. Dat adviseert de Gezondheidsraad. Volgens de raad moet alcohol minder vanzelfsprekend worden in het dagelijks leven. Dat kan onder meer door hogere accijnzen, minder ver

Pels
Nieuws

PRO Amsterdam lijdt bittere nederlagen in buitenwijken

PRO Amsterdam en partijleider Zita Pels zijn in korte tijd hard onderuitgegaan in de buitenwijken van de hoofdstad. Na Zuidoost heeft nu ook Nieuw-West zich uitgesproken tegen twee voorgedragen stadsdeelbestuurders van PRO. Daarmee is de bestuurlijke

Louis
Nieuws

Louis (17) doodgetrapt door vijf migrantenjongeren: 'Barbarij'

Frankrijk is geschokt door de dood van de 17-jarige Louis, die na een brute groepsmishandeling in Narbonne aan zijn verwondingen is overleden. Vijf jongeren, onder wie drie minderjarigen, zijn aangehouden en in voorlopige hechtenis geplaatst. In het

Wilders
Nieuws

PVV breidt lokale macht verder uit met coalitiedeelname in Steenbergen

De PVV krijgt er opnieuw een bestuursfunctie bij in een Nederlandse gemeente. In Steenbergen heeft de lokale afdeling van de partij van Geert Wilders een coalitieakkoord gesloten met De Volkspartij en de VVD. Daarmee wordt Steenbergen de volgende gem

Dodenherdenking
Nieuws

OM seponeert vervolging linkse activisten die Dodenherdenking verstoorden

Het Openbaar Ministerie (OM) heeft besloten geen enkele activist te vervolgen die tijdens de Nationale Dodenherdenking op 4 mei werd aangehouden. In totaal worden de strafzaken tegen twaalf demonstranten geseponeerd. Alleen een minderjarige die tijde