Wilders somt misdrijven door asielzoekers op: "Geïmporteerd geweld in bijna al onze steden"

Opinie 21 september 2023 8 minuten Geert Wilders
Wilders
ANP

In zijn toespraak bij de Algemene Beschouwingen is PVV-leider Geert Wilders kraakhelder: hij wil een einde aan het "vernietigende opengrenzenbeleid". Als dit niet heel snel gebeurt, is Nederland volgens hem "reddeloos verloren". Hij vertelt over de verkrachtingen, moorden en ernstige overlast van asielzoekers en migrantenjongeren in Nederland. "Het is te ziek voor woorden. En zo kan ik nog een uur doorgaan - wat ik niet zal doen. Allemaal multiculturele misdaden, met de hartelijke diversiteitsgroeten van links-liberaal Nederland", zegt hij. Lees hier de volledige ABP-toespraak van Geert Wilders.

"Genoeg vriendelijkheid. Wat we in ieder geval niet gaan missen, is dit kabinet. Volgens mij zullen ze elkaar zelfs niet gaan missen, en Nederland kan ze missen als kiespijn.

Voorzitter. U zei het ook al: voor meneer Rutte en mevrouw Kaag zijn het ook de allerlaatste Algemene Politieke Beschouwingen, want zij verlaten de nationale politiek. Persoonlijk zal ik vooral mevrouw Kaag bijzonder gaan missen. Wij hadden met z'n tweeën toch een speciale band. Zij noemde mij graag radicaal, ik haar dan arrogant. Zij beet mij toe dat ik discrimineerde, ik zei dan weer als grapje dat ik haar een bezem cadeau gaf. Kortom, het was altijd gezellig! Ik vind het ook echt knap en een puik staaltje van de door u zo bewierookte nieuwe bestuurscultuur, mevrouw Kaag, dat u in twee jaar tijd die 24 zetels waarvoor u zo'n prachtig dansje op tafel maakte, heeft weten om te toveren in een miniclubje van 6, volgens de laatste peilingen. Mijn oprechte complimenten.

Maar, voorzitter, ik moet eerlijk bekennen dat er ook, zo zeg ik tegen de minsister-president, een groot nadeel kleeft aan het demissionair zijn van uw kabinet. Want dat betekent dat ik eigenlijk voor het eerst in mijn carrière bij de Algemene Politieke Beschouwingen mijn traditionele motie van wantrouwen niet meer kan indienen. Dat zal ik dan ook niet doen, tenzij de heer Paternotte van D66 mij vandaag nog een keer belt natuurlijk met het verzoek zo'n motie toch in te dienen. Maar dat hoor ik dan wel.

Voorzitter. Het allerbeste nieuws is natuurlijk dat er met de val van dit kabinet een einde is gekomen aan de jarenlange afbraak van Nederland, want wat hebben ze ons land gesloopt. Wat hebben ze Nederland afgebroken. Ze hebben heel veel Nederlanders tot wanhoop gedreven en in diepe persoonlijke ellende gestort: van onze kapotgemaakte boeren- en vissersbedrijven tot de vermorzelde toeslagenouders, van geterroriseerde omwonenden van asielzoekerscentra tot al die twintigers die bij gebrek aan woningen nog thuis bij hun ouders wonen en geen gezin kunnen stichten en mensen die financieel het einde van de maand niet meer halen. We lazen gister in de krant dat een op de vijf Nederlanders de vaste lasten nauwelijks nog kan betalen. Een ongekende schande. Hoe diep kan je zakken op de beschavingsladder?

Nederland heeft massaal pijn geleden en doet dat nog steeds. Het meest gênante is misschien nog wel dat de coalitiepartijen nu, vlak voor de verkiezingen, in koor zeggen dat ze groot belang hechten aan de bestaanszekerheid, terwijl ze die verdorie zelf de afgelopen jaren hebben afgebroken! Vorige week nog lazen we dat vorig jaar, in 2022, de grootste koopkrachtdaling in 40 jaar heeft plaatsgevonden. Ze hebben daar in vak-K, mevrouw de voorzitter, hun links-liberale ideologie boven het welzijn van gewone mensen gezet door keuzes te maken waarvoor normale mensen bij de psychiater zouden belanden, zoals de keuze om 28 miljard euro uit te willen geven om de opwarming van de aarde met 0,000036 graden te verminderen. En dat terwijl ze wel schaamteloos wegkijken als bejaarden in verpleeghuizen wekenlang niet meer mogen douchen. En wat dacht u van hun keuze om asielzoekers ook op luxe cruiseschepen te trakteren, inclusief dure vijfsterrendiners, terwijl veel Nederlanders de boodschappen voor hun gezin nauwelijks meer kunnen betalen omdat ze door dit kabinet keihard in de steek zijn gelaten?

Voorzitter. Ik hoop dat het tijdperk van dit soort krankzinnige prioriteiten nu eindelijk voorbij is, zodat we kunnen beginnen met het puinruimen en de wederopbouw van ons land. Daarom is 22 november ook zo belangrijk. Nederland kan dan definitief kiezen voor verandering en herstel, ervoor zorgen dat de zon voor heel veel mensen weer gaat schijnen. Het worden echt historische verkiezingen. De vraag die iedereen voor zichzelf in het stemhokje moet beantwoorden, is glashelder. Moet worden doorgegaan met de afbraak van Nederland, met nog meer open grenzen, nog meer gelukzoekers en profiteurs, nog meer miljarden voor klimaat en stikstof? Of beperken we eindelijk die massale migratie- en asielstromen en zetten we Nederlanders weer op één? Gaan we ons belastinggeld eindelijk weer vooral aan onze eigen mensen besteden of niet? Nederlanders eerst of Nederlanders laatst? Dat is de keuze die voorligt op 22 november.

Voorzitter. Dan kom ik nu op het allerbelangrijkste thema, wat mij betreft, van deze verkiezingen, het allergrootste probleem, waar niet alleen dit kabinet aan ten onder ging, maar waar heel Nederland aan ten onder dreigt te gaan: het falende migratie- en asielbeleid. Het is echt onbegrijpelijk dat Nederland, het op één na dichtstbevolkte land van heel Europa, is opgezadeld met een krankzinnig opengrenzenbeleid. Een bijna ongelimiteerde tsunami aan vreemdelingen overspoelt ons land al jaren. Van asielzoekers tot arbeidsmigranten en buitenlandse studenten, iedereen en zijn moeder wordt hier binnengelaten. Ik vraag u: welke gek heeft dat verzonnen? We gaan er helemaal aan ten onder. Kabinetten lang is alles wat ons dierbaar is, weggegeven: ons geld, onze veiligheid, onze huizen, onze zorg. Het hele land is in de uitverkoop gezet. Ze hebben de halve wereld niet alleen binnengelaten, maar ook nog eens in de watten gelegd, en Nederlanders daarvoor laten bloeden. Wat ben je voor kabinet als je dat doet? Als we daar niet heel snel mee stoppen en een einde maken aan dat vernietigende opengrenzenbeleid, is Nederland reddeloos verloren.

Want alles en iedereen lijdt eronder. Er is niet één onderdeel van onze samenleving dat geen zware prijs betaalt voor dit wanbeleid. Het eerste dat natuurlijk verdwijnt is de leefbaarheid van ons land, omdat we eenvoudigweg de ruimte niet hebben om hier in Nederland elk jaar honderdduizenden mensen toe te laten. We houden niets meer van ons land over. Er is geen rust meer, geen ruimte. Er zijn overal mensen, en er is overal bebouwing en drukte. Er voltrekt zich een nachtmerriescenario waarin we allemaal worden opgehokt in een lelijke, benauwende en volgepropte stadstaat. En weet u waarom? Weet u waarom? Omdat naïeve politici, vaak van links-liberalen huize, hebben bedacht dat ons land, van slechts 300 kilometer lang en 200 kilometer breed, een immigratieland moet zijn. Het is nu al zo erg dat we onze bevolking niet eens meer kunnen huisvesten. En de schaarse ruimte en woningen die we wel hebben, geven ze ook nog eens met voorrang aan nieuwkomers. Het is met geen pen te beschrijven.

Behalve de leefbaarheid gaat ook onze veiligheid eraan. Vraag maar eens aan de bewoners van dorpen met een asielzoekerscentrum in de buurt, zoals het Groningse Ter Apel. Ik heb de mensen daar de afgelopen jaren vaker bezocht. In dat dorp is het grootste aanmeldcentrum voor asielzoekers gevestigd. Daar vinden nu rooftochten plaats op klaarlichte dag. Bewoners worden bespuugd en mishandeld. Supermarktmedewerkers, vaak tieners en twintigers, worden geconfronteerd met keeldoorsnijbewegingen van asielzoekers als ze er wat van zeggen dat het tuig de winkels leegrooft. Arabische mannen laten hun geslachtsdeel op straat zien aan jonge meisjes. Asielzoekers plassen en poepen midden op straat. Het is te idioot voor woorden.

Bedankt, VVD. Bedankt, CDA. Bedankt, D66. Bedankt, ChristenUnie en alle andere linkse partijen die dit mogelijk hebben gemaakt. Dankzij jullie is Ter Apel ernstig verloederd, is het bijna een derdewereldlanddorp geworden. Jullie hebben de mensen in Ter Apel gigantisch in de steek gelaten. Jullie hebben heel Nederland gigantisch in de steek gelaten. Want wat in Ter Apel is begonnen, zien we inmiddels in heel Nederland gebeuren. Een vrouw uit Bladel werd door een Syriër van haar fiets getrokken en verkracht. Een 70-jarige mevrouw werd in haar woning in Groningen doodgestoken door een asielzoeker uit Budel. Een illegaal gijzelde en misbruikte een medewerkster van een opvangcentrum in Groningen. Twee COA-medewerkers werden gruwelijk verminkt omdat een Iraanse asielzoeker een pan met hete olie over ze heen gooide. Maar liefst driekwart van al het COA-personeel wordt geïntimideerd en bedreigd door asielzoekers.

Maar het zijn niet alleen asielzoekers die de boel verzieken. Ook onze multiculturele landgenoten kunnen er wat van. Ik was deze zomer met wat collega's op werkbezoek in Zandvoort. Daar hoor je echte verhalen, de vreselijke verhalen, van de strandtenthouders en de viskraameigenaren. Het is met geen pen te beschrijven wat die hardwerkende ondernemers daar allemaal meemaken, wat ze je vertellen: dat Nederlandse gezinnen door Marokkanen worden uitgescholden — en het spijt me, voorzitter, dit zo te moeten zeggen, maar dit is hoe ze het mij vertelden — voor kanker-Hollanders; dat die relschoppers op de boulevard in Zandvoort met stenen gooien, alsof ze in Ramallah zijn. En — ik verzin het niet — ze vertelden ons dat dat tuig flessen kapotslaat om ze omgekeerd, met de scherven naar boven, in het zand te steken, om zich vervolgens rot te lachen als strandgangers zich tot bloedens toe verwonden. Het is te ziek voor woorden. En zo kan ik nog een uur doorgaan — wat ik niet zal doen. Allemaal multiculturele misdaden, met de hartelijke diversiteitsgroeten van links-liberaal Nederland.

Nu zitten we met de gebakken peren, dankzij al die wegkijkers hier. We zitten met een extreem gewelddadige mocromaffia. We zitten met een paar miljoen niet-westerse allochtonen, waarvan vooral de jongeren hele wijken en steden onveilig maken. We zitten met asielzoekerscentra in het hele land, die leiden tot dagelijkse terreur voor de inwoners van onze steden en dorpen. We zitten met geïmporteerd geweld in bijna al onze steden. Het multiculturalisme wordt in politiek Den Haag vooral als een verrijking van de samenleving gezien, maar de mensen thuis weten al decennialang dat dat een grove leugen is. En een verrijking voor onze economie of verzorgingsstaat is dat opengrenzenbeleid ook al niet. Het is simpelweg onbetaalbaar. Dr. Jan van de Beek, een wetenschapper die zich hiermee bezighoudt, heeft berekend dat één toegelaten asielzoeker de schatkist ongeveer 1 miljoen euro kost. U hoorde het goed: één asielzoeker kost 1 miljoen euro. Arbeidsmigratie kost ons uiteindelijk zelfs 24 miljard euro per jaar; geld dat we anders aan de zorg, onderwijs en lagere belastingen of goedkope boodschappen voor onze eigen mensen hadden kunnen besteden.

Maar de grootste pijn zit 'm misschien nog wel in de dingen die we niet in geld of in statistiekjes kunnen uitdrukken. Het gaat namelijk ook om de meest elementaire zaken die bepalen wie we zijn en waar we voor staan. Onze vrijheid, onze cultuur, onze westerse manier van leven. Het gaat om niets minder dan de fundamenten van onze samenleving die ook onder druk staan door de vernietigende asiel- en immigratieramp. Want die instroom van arbeidsmigranten gaat nog steeds gepaard met de instroom van meer en meer niet-westerse allochtonen en dus ook de islam. Een ideologie die haaks staat op vrijheid en tolerantie. Of het nou vrouwen, homo's, christenen, joden, afvalligen of islamcritici betreft, ze worden als minderwaardig gezien, gediscrimineerd, verketterd en niet zelden met geweld, fatwa's of bedreigingen geconfronteerd. En ik weet er alles van."

VPRO-platform 3voor12 krijgt stevige kritiek na het delen van beelden van zangeres Sophie Straat op festival Best Kept Secret. In het fragment roept Straat 'witte mannen' op om naar achteren te gaan. Vrouwen, queers en mensen van kleur moesten juist naar voren komen. Blijf via NieuwRechts.nl op de hoogte van het laatste nieuws voor rechts en conservatief denkend Nederland! Start je gratis maand nu via https://nieuwrechts.nl/landing

Nog meer anti-blank-racisme op de NPO

Beluister onze podcast

Peter Siebelt onthult: 'VluchtelingenWerk is spil in machtig netwerk achter asielindustrie'
Of beluister op:

Meerartikelen

Andrej Babiš
Nieuws

Tsjechië weigert Istanbul-verdrag om zorgen over genderideologie

Tsjechië wil het Verdrag van Istanbul niet ratificeren, omdat de regering vreest dat daarmee genderideologie in de nationale wet terechtkomt. Het verdrag van de Raad van Europa is bedoeld om geweld tegen vrouwen en huiselijk geweld te bestrijden. Maa

Thijs Romer
Nieuws

Demonstranten bekladden theaterstudio waar veroordeelde acteur optreedt: 'Geen pedo'

Bij een theaterstudio in Amsterdam-Noord is geprotesteerd tegen het optreden van Thijs Römer. Enkele demonstranten bekladden de stoep en het hek van de studio met leuzen. Zij zijn boos dat de acteur weer op het podium staat. Römer werd in 2023 veroor

Starmer
Achtergronden

Keir Starmer treedt af: dit zijn de twee belangrijkste schandalen achter de linkse premier

Het aangekondigde vertrek van Keir Starmer markeert het einde van een premierschap dat al vroeg onder zware druk kwam te staan. Starmer gold ooit als de man die Labour na jaren van crisis terug naar de macht bracht, maar raakte vervolgens verstrikt i

Ashura
Nieuws

Islamitische rouwstoet neemt Haagse straten over: veel zwarte gewaden

In Den Haag vond afgelopen zaterdag opnieuw een sjiitische rouwbijeenkomst plaats in aanloop naar Ashura. Die dag is voor sjiitische moslims een van de belangrijkste rouwdagen van het jaar. De herdenking draait om de dood van Imam Hussein, de kleinzo

Tent
Achtergronden

Links platform vergelijkt EU-terugkeerhubs met concentratiekampen

Het linkse platform OneWorld heeft een artikel gepubliceerd waarin de nieuwe Europese plannen voor zogenoemde terugkeerhubs worden gekoppeld aan concentratiekampen. In die centra zouden afgewezen asielzoekers buiten de EU kunnen worden ondergebracht

LHBTI-vlag
Nieuws

Britse proef met puberteitsremmers voor 'trans kinderen' vanaf 11 jaar goedgekeurd

In het Verenigd Koninkrijk mogen kinderen die 'twijfelen over hun genderidentiteit' vanaf 11 jaar meedoen aan een klinische proef met puberteitsremmers. De proef moet de risico’s en voordelen van deze middelen onderzoeken. Het gaat om kinderen onder

Politie
Nieuws

Steekpartij bij asielboot in Zaandam: twee gewonden

Bij een steekpartij bij een asielboot in Zaandam zijn in de nacht van zondag op maandag twee mensen gewond geraakt. Een van de gewonden is later aangehouden als verdachte. Het gaat om een 22-jarige man uit Zaandam, meldt NH Nieuws. Het incident gebeu

Ter Apel
Nieuws

JA21 en VVD willen minder open asieldocumenten na misbruik met valse lhbti-claims

Asielzoekers kunnen via openbare informatie van de overheid zien welke verhalen kansrijk zijn voor een verblijfsvergunning. Het gaat bijvoorbeeld om lhbti-claims uit onveilige landen, dienstplicht in Eritrea en informatie over herkomstlanden. Volgens

Leesmeeropinie
Leesmeerinterviews

Meerartikelen

Aurangzeb
Nieuws

Trouw-columnist klaagt over ‘witte instituten’ in Nederland: 'Slagveld van islamofobie en racisme'

Trouw-columnist Naeeda Aurangzeb haalt in een nieuwe column fel uit naar wat zij “witte instituten” in Nederland noemt. Volgens haar lijden haar nichtjes en neefjes onder de traagheid van werkgevers, beleidsmakers en collega’s. Aurangzeb schrijft dat

Jetten
Nieuws

Kabinet gaf tienduizenden euro's uit aan mediatrainingen voor bewindslieden

Nieuwe ministers en staatssecretarissen van het kabinet-Jetten hebben de afgelopen maanden voor 64.141 euro aan trainingen gevolgd. Het gaat onder meer om media-, debat-, speech- en taaltrainingen. Dat blijkt uit een rondgang van RTL Nieuws langs min

Bord
Nieuws

Utrecht houdt vast aan zero-emissiezone, ondanks vol stroomnet

De gemeente Utrecht blijft vasthouden aan haar zero-emissiebeleid voor bedrijfswagens en vrachtverkeer. Dat doet het stadsbestuur ondanks groeiende problemen op het elektriciteitsnet. Ondernemers kunnen daardoor niet altijd de zwaardere stroomaanslui

Gabbard
Achtergronden

Officiële coronalezing wankelt opnieuw door vrijgegeven documenten

Tulsi Gabbard heeft op haar laatste dag als Amerikaanse inlichtingenchef honderden documenten vrijgegeven over de oorsprong van corona. Daarbij richtte zij haar pijlen op Anthony Fauci, jarenlang het gezicht van het Amerikaanse coronabeleid. Volgens

Halsema
Nieuws

Gemeente Amsterdam onder vuur na Instagramblunder: ‘Alleen in Amsterdam’ bleek Utrecht

De gemeente Amsterdam is op Instagram de mist ingegaan met een reactie onder een filmpje uit Utrecht. Op de video is te zien hoe zeven jongens op een vlot op de Utrechtse Oudegracht naar Nederland tegen Zweden kijken. Het officiële account van de hoo

Politie
Nieuws

Zandvoort voert noodverordening in na nieuwe onrust door 'jongeren'

De gemeente Zandvoort heeft een noodverordening ingesteld vanwege zorgen over nieuwe ongeregeldheden. De maatregel geldt de komende dagen op drukke plekken zoals het strand, de boulevard en de omgeving van het station. Volgens de gemeente zijn er sig

Defend Loosdrecht
Nieuws

Defend Loosdrecht onder vuur: D66 stelt vragen over burgerwacht bij noodopvang

D66 Wijdemeren wil duidelijkheid over Defend Loosdrecht, een buurtwacht die patrouilleert rond de noodopvang voor asielzoekers in het deels leegstaande gemeentehuis aan De Rading. Al bijna twee maanden demonstreren inwoners tegen de komst van die opv

Sharon Dijksma
Nieuws

Utrecht helpt illegalen met juridische hulp aan verblijf: slechts 4 procent keert terug

De gemeente Utrecht hielp in 2025 tientallen illegalen alsnog aan uitzicht op verblijf in Nederland. Het gaat om mensen van wie de asielaanvraag eerder was afgewezen, maar die via gemeentelijke opvang en juridische hulp toch opnieuw kans maakten op e

Karremans
Nieuws

Nieuwe wegen uitgesteld: ‘Wel geld naar asiel, Oekraïne en defensie’

Nieuwe wegen en spoorprojecten worden in heel Nederland opnieuw uitgesteld. Minister Vincent Karremans (VVD) van Infrastructuur en Waterstaat zegt in gesprek met De Telegraaf dat hij die stap moet zetten door stijgende kosten en grote tekorten. De ke

Rechtszaak
Achtergronden

5 cruciale dwalingen in de strafzaak tegen de rechtse VU-studenten

Maandenlang leek de zaak rond Marlon U. en Reinout V. al beslist voordat de rechter eraan te pas kwam. Twee “neonazi’s” zouden na een “nazilied” een medestudent “zwaar” hebben mishandeld. Maar zodra de zaak in de rechtszaal werd teruggebracht tot let

Voodoo
Achtergronden

Honderden azc-kinderen spoorloos: Nigeriaanse voodoo-bendes dwongen hen tot prostitutie

Jaren na een van de grootste Nigeriaanse mensenhandelzaken in Nederland verdwijnen nog altijd minderjarige asielzoekers uit de opvang. De zaak-Koolvis liet zien hoe kwetsbare meisjes door criminele netwerken uit opvanglocaties werden gehaald en in de

Advocatuur
Nieuws

Ophef over advocatencursus ‘Pleiten voor Palestina’: ‘Beroep moet neutraal blijven’

Binnen de advocatuur is ophef ontstaan over een cursusdag met de titel Pleiten voor Palestina. De bijeenkomst wordt eind juni gehouden in de Ulu Moskee in Utrecht en is bedoeld voor advocaten. Volgens de organisatie levert deelname vier officiële opl