Wilders somt misdrijven door asielzoekers op: "Geïmporteerd geweld in bijna al onze steden"

Opinie 21 september 2023 8 minuten Geert Wilders
Wilders
ANP

In zijn toespraak bij de Algemene Beschouwingen is PVV-leider Geert Wilders kraakhelder: hij wil een einde aan het "vernietigende opengrenzenbeleid". Als dit niet heel snel gebeurt, is Nederland volgens hem "reddeloos verloren". Hij vertelt over de verkrachtingen, moorden en ernstige overlast van asielzoekers en migrantenjongeren in Nederland. "Het is te ziek voor woorden. En zo kan ik nog een uur doorgaan - wat ik niet zal doen. Allemaal multiculturele misdaden, met de hartelijke diversiteitsgroeten van links-liberaal Nederland", zegt hij. Lees hier de volledige ABP-toespraak van Geert Wilders.

"Genoeg vriendelijkheid. Wat we in ieder geval niet gaan missen, is dit kabinet. Volgens mij zullen ze elkaar zelfs niet gaan missen, en Nederland kan ze missen als kiespijn.

Voorzitter. U zei het ook al: voor meneer Rutte en mevrouw Kaag zijn het ook de allerlaatste Algemene Politieke Beschouwingen, want zij verlaten de nationale politiek. Persoonlijk zal ik vooral mevrouw Kaag bijzonder gaan missen. Wij hadden met z'n tweeën toch een speciale band. Zij noemde mij graag radicaal, ik haar dan arrogant. Zij beet mij toe dat ik discrimineerde, ik zei dan weer als grapje dat ik haar een bezem cadeau gaf. Kortom, het was altijd gezellig! Ik vind het ook echt knap en een puik staaltje van de door u zo bewierookte nieuwe bestuurscultuur, mevrouw Kaag, dat u in twee jaar tijd die 24 zetels waarvoor u zo'n prachtig dansje op tafel maakte, heeft weten om te toveren in een miniclubje van 6, volgens de laatste peilingen. Mijn oprechte complimenten.

Maar, voorzitter, ik moet eerlijk bekennen dat er ook, zo zeg ik tegen de minsister-president, een groot nadeel kleeft aan het demissionair zijn van uw kabinet. Want dat betekent dat ik eigenlijk voor het eerst in mijn carrière bij de Algemene Politieke Beschouwingen mijn traditionele motie van wantrouwen niet meer kan indienen. Dat zal ik dan ook niet doen, tenzij de heer Paternotte van D66 mij vandaag nog een keer belt natuurlijk met het verzoek zo'n motie toch in te dienen. Maar dat hoor ik dan wel.

Voorzitter. Het allerbeste nieuws is natuurlijk dat er met de val van dit kabinet een einde is gekomen aan de jarenlange afbraak van Nederland, want wat hebben ze ons land gesloopt. Wat hebben ze Nederland afgebroken. Ze hebben heel veel Nederlanders tot wanhoop gedreven en in diepe persoonlijke ellende gestort: van onze kapotgemaakte boeren- en vissersbedrijven tot de vermorzelde toeslagenouders, van geterroriseerde omwonenden van asielzoekerscentra tot al die twintigers die bij gebrek aan woningen nog thuis bij hun ouders wonen en geen gezin kunnen stichten en mensen die financieel het einde van de maand niet meer halen. We lazen gister in de krant dat een op de vijf Nederlanders de vaste lasten nauwelijks nog kan betalen. Een ongekende schande. Hoe diep kan je zakken op de beschavingsladder?

Nederland heeft massaal pijn geleden en doet dat nog steeds. Het meest gênante is misschien nog wel dat de coalitiepartijen nu, vlak voor de verkiezingen, in koor zeggen dat ze groot belang hechten aan de bestaanszekerheid, terwijl ze die verdorie zelf de afgelopen jaren hebben afgebroken! Vorige week nog lazen we dat vorig jaar, in 2022, de grootste koopkrachtdaling in 40 jaar heeft plaatsgevonden. Ze hebben daar in vak-K, mevrouw de voorzitter, hun links-liberale ideologie boven het welzijn van gewone mensen gezet door keuzes te maken waarvoor normale mensen bij de psychiater zouden belanden, zoals de keuze om 28 miljard euro uit te willen geven om de opwarming van de aarde met 0,000036 graden te verminderen. En dat terwijl ze wel schaamteloos wegkijken als bejaarden in verpleeghuizen wekenlang niet meer mogen douchen. En wat dacht u van hun keuze om asielzoekers ook op luxe cruiseschepen te trakteren, inclusief dure vijfsterrendiners, terwijl veel Nederlanders de boodschappen voor hun gezin nauwelijks meer kunnen betalen omdat ze door dit kabinet keihard in de steek zijn gelaten?

Voorzitter. Ik hoop dat het tijdperk van dit soort krankzinnige prioriteiten nu eindelijk voorbij is, zodat we kunnen beginnen met het puinruimen en de wederopbouw van ons land. Daarom is 22 november ook zo belangrijk. Nederland kan dan definitief kiezen voor verandering en herstel, ervoor zorgen dat de zon voor heel veel mensen weer gaat schijnen. Het worden echt historische verkiezingen. De vraag die iedereen voor zichzelf in het stemhokje moet beantwoorden, is glashelder. Moet worden doorgegaan met de afbraak van Nederland, met nog meer open grenzen, nog meer gelukzoekers en profiteurs, nog meer miljarden voor klimaat en stikstof? Of beperken we eindelijk die massale migratie- en asielstromen en zetten we Nederlanders weer op één? Gaan we ons belastinggeld eindelijk weer vooral aan onze eigen mensen besteden of niet? Nederlanders eerst of Nederlanders laatst? Dat is de keuze die voorligt op 22 november.

Voorzitter. Dan kom ik nu op het allerbelangrijkste thema, wat mij betreft, van deze verkiezingen, het allergrootste probleem, waar niet alleen dit kabinet aan ten onder ging, maar waar heel Nederland aan ten onder dreigt te gaan: het falende migratie- en asielbeleid. Het is echt onbegrijpelijk dat Nederland, het op één na dichtstbevolkte land van heel Europa, is opgezadeld met een krankzinnig opengrenzenbeleid. Een bijna ongelimiteerde tsunami aan vreemdelingen overspoelt ons land al jaren. Van asielzoekers tot arbeidsmigranten en buitenlandse studenten, iedereen en zijn moeder wordt hier binnengelaten. Ik vraag u: welke gek heeft dat verzonnen? We gaan er helemaal aan ten onder. Kabinetten lang is alles wat ons dierbaar is, weggegeven: ons geld, onze veiligheid, onze huizen, onze zorg. Het hele land is in de uitverkoop gezet. Ze hebben de halve wereld niet alleen binnengelaten, maar ook nog eens in de watten gelegd, en Nederlanders daarvoor laten bloeden. Wat ben je voor kabinet als je dat doet? Als we daar niet heel snel mee stoppen en een einde maken aan dat vernietigende opengrenzenbeleid, is Nederland reddeloos verloren.

Want alles en iedereen lijdt eronder. Er is niet één onderdeel van onze samenleving dat geen zware prijs betaalt voor dit wanbeleid. Het eerste dat natuurlijk verdwijnt is de leefbaarheid van ons land, omdat we eenvoudigweg de ruimte niet hebben om hier in Nederland elk jaar honderdduizenden mensen toe te laten. We houden niets meer van ons land over. Er is geen rust meer, geen ruimte. Er zijn overal mensen, en er is overal bebouwing en drukte. Er voltrekt zich een nachtmerriescenario waarin we allemaal worden opgehokt in een lelijke, benauwende en volgepropte stadstaat. En weet u waarom? Weet u waarom? Omdat naïeve politici, vaak van links-liberalen huize, hebben bedacht dat ons land, van slechts 300 kilometer lang en 200 kilometer breed, een immigratieland moet zijn. Het is nu al zo erg dat we onze bevolking niet eens meer kunnen huisvesten. En de schaarse ruimte en woningen die we wel hebben, geven ze ook nog eens met voorrang aan nieuwkomers. Het is met geen pen te beschrijven.

Behalve de leefbaarheid gaat ook onze veiligheid eraan. Vraag maar eens aan de bewoners van dorpen met een asielzoekerscentrum in de buurt, zoals het Groningse Ter Apel. Ik heb de mensen daar de afgelopen jaren vaker bezocht. In dat dorp is het grootste aanmeldcentrum voor asielzoekers gevestigd. Daar vinden nu rooftochten plaats op klaarlichte dag. Bewoners worden bespuugd en mishandeld. Supermarktmedewerkers, vaak tieners en twintigers, worden geconfronteerd met keeldoorsnijbewegingen van asielzoekers als ze er wat van zeggen dat het tuig de winkels leegrooft. Arabische mannen laten hun geslachtsdeel op straat zien aan jonge meisjes. Asielzoekers plassen en poepen midden op straat. Het is te idioot voor woorden.

Bedankt, VVD. Bedankt, CDA. Bedankt, D66. Bedankt, ChristenUnie en alle andere linkse partijen die dit mogelijk hebben gemaakt. Dankzij jullie is Ter Apel ernstig verloederd, is het bijna een derdewereldlanddorp geworden. Jullie hebben de mensen in Ter Apel gigantisch in de steek gelaten. Jullie hebben heel Nederland gigantisch in de steek gelaten. Want wat in Ter Apel is begonnen, zien we inmiddels in heel Nederland gebeuren. Een vrouw uit Bladel werd door een Syriër van haar fiets getrokken en verkracht. Een 70-jarige mevrouw werd in haar woning in Groningen doodgestoken door een asielzoeker uit Budel. Een illegaal gijzelde en misbruikte een medewerkster van een opvangcentrum in Groningen. Twee COA-medewerkers werden gruwelijk verminkt omdat een Iraanse asielzoeker een pan met hete olie over ze heen gooide. Maar liefst driekwart van al het COA-personeel wordt geïntimideerd en bedreigd door asielzoekers.

Maar het zijn niet alleen asielzoekers die de boel verzieken. Ook onze multiculturele landgenoten kunnen er wat van. Ik was deze zomer met wat collega's op werkbezoek in Zandvoort. Daar hoor je echte verhalen, de vreselijke verhalen, van de strandtenthouders en de viskraameigenaren. Het is met geen pen te beschrijven wat die hardwerkende ondernemers daar allemaal meemaken, wat ze je vertellen: dat Nederlandse gezinnen door Marokkanen worden uitgescholden — en het spijt me, voorzitter, dit zo te moeten zeggen, maar dit is hoe ze het mij vertelden — voor kanker-Hollanders; dat die relschoppers op de boulevard in Zandvoort met stenen gooien, alsof ze in Ramallah zijn. En — ik verzin het niet — ze vertelden ons dat dat tuig flessen kapotslaat om ze omgekeerd, met de scherven naar boven, in het zand te steken, om zich vervolgens rot te lachen als strandgangers zich tot bloedens toe verwonden. Het is te ziek voor woorden. En zo kan ik nog een uur doorgaan — wat ik niet zal doen. Allemaal multiculturele misdaden, met de hartelijke diversiteitsgroeten van links-liberaal Nederland.

Nu zitten we met de gebakken peren, dankzij al die wegkijkers hier. We zitten met een extreem gewelddadige mocromaffia. We zitten met een paar miljoen niet-westerse allochtonen, waarvan vooral de jongeren hele wijken en steden onveilig maken. We zitten met asielzoekerscentra in het hele land, die leiden tot dagelijkse terreur voor de inwoners van onze steden en dorpen. We zitten met geïmporteerd geweld in bijna al onze steden. Het multiculturalisme wordt in politiek Den Haag vooral als een verrijking van de samenleving gezien, maar de mensen thuis weten al decennialang dat dat een grove leugen is. En een verrijking voor onze economie of verzorgingsstaat is dat opengrenzenbeleid ook al niet. Het is simpelweg onbetaalbaar. Dr. Jan van de Beek, een wetenschapper die zich hiermee bezighoudt, heeft berekend dat één toegelaten asielzoeker de schatkist ongeveer 1 miljoen euro kost. U hoorde het goed: één asielzoeker kost 1 miljoen euro. Arbeidsmigratie kost ons uiteindelijk zelfs 24 miljard euro per jaar; geld dat we anders aan de zorg, onderwijs en lagere belastingen of goedkope boodschappen voor onze eigen mensen hadden kunnen besteden.

Maar de grootste pijn zit 'm misschien nog wel in de dingen die we niet in geld of in statistiekjes kunnen uitdrukken. Het gaat namelijk ook om de meest elementaire zaken die bepalen wie we zijn en waar we voor staan. Onze vrijheid, onze cultuur, onze westerse manier van leven. Het gaat om niets minder dan de fundamenten van onze samenleving die ook onder druk staan door de vernietigende asiel- en immigratieramp. Want die instroom van arbeidsmigranten gaat nog steeds gepaard met de instroom van meer en meer niet-westerse allochtonen en dus ook de islam. Een ideologie die haaks staat op vrijheid en tolerantie. Of het nou vrouwen, homo's, christenen, joden, afvalligen of islamcritici betreft, ze worden als minderwaardig gezien, gediscrimineerd, verketterd en niet zelden met geweld, fatwa's of bedreigingen geconfronteerd. En ik weet er alles van."

Blijf via NieuwRechts.nl op de hoogte van het laatste nieuws voor rechts en conservatief denkend Nederland! Start je gratis maand nu via https://nieuwrechts.nl/landing

'Jongeren' in Scheveningen vluchten het water in voor politie met hond

Beluister onze podcast

Nederland soeverein en vrij? Het kan wél!
Of beluister op:

Meerartikelen

Van der Burg
Nieuws

Kabinet wil duizenden Haagse ambtenaren schrappen: AI moet deel van werk overnemen

Het kabinet wil de omvang van het ambtenarenapparaat flink terugbrengen. Vooral leidinggevenden en ondersteunende functies op de ministeries moeten verdwijnen. Tegelijkertijd wil het kabinet kunstmatige intelligentie (AI) inzetten om een deel van het

PVV
Nieuws

PVV drukt stempel op nieuw coalitieakkoord Papendrecht: inzet op nul asielopvang en geen azc

De nieuwe coalitie in Papendrecht kiest voor een stevige koers op asiel en migratie. PVV, VVD en Onafhankelijk Papendrecht (OP) willen dat de gemeente nul asielopvangplekken aanbiedt, geen asielzoekerscentrum vestigt en de huidige opvanglocatie aan d

Sneller
Nieuws

D66 verdedigt partijverbod, maar blijft vaag om welke partijen het gaat

Het wetsvoorstel van D66 om politieke partijen onder bepaalde voorwaarden te kunnen verbieden, heeft tijdens een debat in de Tweede Kamer tot stevige discussie geleid. Vooral de vraag welke partijen of gedragingen straks onder de nieuwe wet zouden ku

Hakimi
Nieuws

Marokkaanse stervoetballer gaat in hoger beroep in verkrachtingszaak

Achraf Hakimi gaat in cassatie tegen de beslissing dat hij zich moet verantwoorden in een verkrachtingszaak uit 2023. Dat heeft zijn advocaat bevestigd aan persbureau Reuters. De verdediger van Paris Saint-Germain en aanvoerder van het Marokkaanse na

EU
Achtergronden

Europees Parlement zet volgende stap richting digitale euro

De invoering van de digitale euro is opnieuw een stap dichterbij gekomen. De commissie Economische en Monetaire Zaken van het Europees Parlement stemde dinsdag in met de verdere uitwerking van de digitale munt. Daarmee komt de invoering van een digit

Orban
Achtergronden

Viktor Orbán opent offensief: ‘De toekomst behoort niet aan Brusselse bureaucraten’

De Hongaarse premier Viktor Orbán heeft tijdens het 70-jarig jubileum van de Oostenrijkse Vrijheidspartij (FPÖ) hard uitgehaald naar de koers van Brussel. Volgens de Fidesz-leider groeit in heel Europa de steun voor partijen die nationale soevereinit

Armut
Nieuws

Kamer wil harder optreden tegen genitale verminking

Een Kamermeerderheid wil dat vrouwelijke genitale verminking veel beter wordt opgespoord en vervolgd. De ingreep is in Nederland al ruim tien jaar strafbaar, maar volgens de laatste cijfers heeft dat nog nooit tot een veroordeling geleid. Dat gat tus

Hermans
Nieuws

Kabinet ontwijkt oordeel over omstreden transgenderzorg voor kinderen

Het kabinet wil nog geen inhoudelijk oordeel geven over de kritiek op het Dutch Protocol, de Nederlandse aanpak voor transgenderzorg bij minderjarigen. Dat blijkt uit antwoorden van VWS-minister Sophie Hermans op Kamervragen van SGP-Kamerlid Diederik

Leesmeeropinie
Leesmeerinterviews

Meerartikelen

Pakistan
Nieuws

Pakistaan sluit zijn Franse vrouw 12 jaar lang op en mishandelt haar

Een Pakistaanse man is opgepakt omdat hij zijn Franse vrouw en hun kinderen jarenlang zou hebben opgesloten en mishandeld in Pakistan. De zaak kwam aan het licht nadat een van de zoons wist te ontsnappen en naar de politie stapte, meldt BBC. Volgens

Van Essen
Nieuws

Kabinet legt bom onder landbouw: boeren vrezen doodsvonnis voor duizenden bedrijven

Het nieuwe stikstofpakket van het kabinet-Jetten komt op het platteland binnen als een mokerslag. Landbouwminister Jaimi van Essen zegt dat boeren eindelijk duidelijkheid krijgen, maar voor veel veehouders lijkt die duidelijkheid vooral te betekenen

PVV
Nieuws

PVV wint in Terneuzen, maar blijft buiten nieuw college

De PVV is bij de gemeenteraadsverkiezingen in Terneuzen de grootste partij geworden, maar krijgt geen plek in het nieuwe college van burgemeester en wethouders, meldt ANP. De partij behaalde zeven zetels, maar TOP/Gemeentebelangen, CDA, PRO en VVD vo

Derksen Straat
Nieuws

Johan Derksen fileert Sophie Straat na oproep tegen 'witte mannen': 'Dit is discriminatie'

Johan Derksen heeft bij Vandaag Inside fel uitgehaald naar zangeres Sophie Straat. Aanleiding is de ophef rond haar optreden op festival Best Kept Secret, waar zij ‘witte mannen’ opriep om naar achteren te gaan. Vrouwen, queers en mensen van kleur mo

Strand
Nieuws

Migrantenjongeren overspoelen recreatieplas Breda: ‘Het is hier net klein Marrakesh’

Recreatieplas De Galderse Meren bij Breda trekt deze zomer opvallend veel bezoekers uit België. Vooral grote groepen jongvolwassenen uit Antwerpen met een Marokkaanse achtergrond weten het recreatiegebied te vinden. Volgens vaste bezoekers bestaat st

Nederland
Rechts voor z'n Raap

Nederland soeverein en vrij? Het kan wél!

Nederland staat voor grote uitdagingen. NieuwRechts wil onderdeel zijn van de oplossing. In deze speciale podcast bespreken we enkele weerspiegelingen op de uitdagingen voor de rechtse beweging. Bekijk of beluister deze premium podcast nu!

Belastingdienst
Nieuws

Belastingdienst schond privacywetgeving; persoonsgegevens belastingbetalers doorgestuurd naar Amerikaans bedrijf

De Belastingdienst heeft met het gebruik van Adobe Analytics de privacywetgeving overtreden. Dat erkent staatssecretaris Eddie van Eerenberg van Financiën in antwoord op Kamervragen van JA21. Via de trackingsoftware werden persoonsgegevens van bezoek

Heerma
Nieuws

Kabinet wil Eerste Kamer afremmen via Grondwetswijziging: ‘Kwalijk bestuur’

Het kabinet wil de verkiezing van de Eerste Kamer ingrijpend veranderen. In de toekomst zouden niet meer alle senatoren tegelijk worden gekozen, maar slechts de helft per verkiezing. De andere helft volgt drie jaar later. Daardoor werkt een politieke

Defensie
Achtergronden

Nieuwe Defensiewet trekt hele samenleving de militaire gereedheid in, Raad van State is bezorgd

De nieuwe Kamerstukken over de Wet op de defensiegereedheid laten zien dat het kabinet verder kijkt dan kazernes, oefenterreinen en militair materieel. De wet gaat niet alleen over een krijgsmacht die sneller moet kunnen oefenen. Zij past in een bred

azc
Nieuws

Rechter geeft groen licht voor omstreden azc in Nuenen ondanks bezwaren omwonenden

De bouw van een tijdelijk asielzoekerscentrum (azc) in Nuenen mag doorgaan. Ook mogen er vanaf augustus asielzoekers worden opgevangen op de locatie aan de Pastoorsmast. De voorzieningenrechter van de rechtbank Oost-Brabant heeft een verzoek van een

Marokko
Achtergronden

Marokkaanse Nederlanders rekenen op WK-zege tegen Oranje: ‘We gaan Nederland verslaan!’

De aanstaande WK-wedstrijd tussen Nederland en Marokko zorgt nu al voor opwinding op sociale media. In verschillende filmpjes, podcasts en reacties laten Marokkaanse Nederlanders duidelijk merken aan welke kant hun hart klopt. De teneur is opvallend

Eerenberg
Nieuws

Kabinet wil box 3-hervorming doordrukken: 'Het levert 9 miljard euro op'

Staatssecretaris Eelco Eerenberg (Financiën) houdt vast aan één hard uitgangspunt bij de hervorming van box 3: de vermogensbelasting moet ongeveer 9 miljard euro blijven opleveren. Hoe de tarieven of regels ook worden aangepast, de opbrengst mag volg