Wanneer gaat Links nu eindelijk erkennen dat asielbeleid gewoon een leuk verdienmodel is?

Wanneer gaat Links nu eindelijk erkennen dat asielbeleid gewoon een leuk verdienmodel is? Die vraag stelde Tanya Koopmanschap woensdagavond in de gemeenteraad van Hilversum tijdens een inspraak over mogelijke opvanglocaties. Ze wees niet alleen op de migranten die risico’s lopen en smokkelaars betalen. Ze richtte haar pijlen op de bestuurders en organisaties die jaar na jaar forse bedragen incasseren uit publieke middelen.
De feiten spreken voor zich. Anita Bastiaans bij het COA, Frank Candel bij Vluchtelingenwerk Nederland en Dagmar Oudshoorn bij Amnesty International Nederland verdienen tussen de 100.000 en 244.000 euro per jaar. Zulke salarissen zijn openbaar via de Wet normering topinkomens. Links noemt dit humanitaire hulp, maar in de praktijk verdient het goud aan elke asielzoeker die binnenkomt.


















































